спеціалізовані контрольні органи

Особливість контролю з боку спеціалізованих контролюючих органів (порівнянно з відомчим) полягає у спеціалізованому предметі контролю, а також у відсутності відомчої зацікавленості в його результатах. Досить висока результативність цього контролю обумовлена тим, що його здійснюють висококваліфіковані фахівці.


До спеціалізованих контролюючих органів належать різні державні інспекції та служби, основним завданням яких є здійснення державного контролю в тій чи іншій досить вузькій сфері діяльності. Контрольні повноваження митних органів і їх посадових осіб закріплені в Митному кодексі України, положеннях про митну службу та її підрозділи, інших нормативних актах.


До спеціалізованих контролюючих органів належать різні державні інспекції та служби, основним завданням яких є здійснення державного контролю в тій чи іншій сфері діяльності. Найвідомішими серед інспекцій є автомобільна, пожежна, охорони праці, інспекція по контролю за цінами; серед служб — санітарна, податкова, митна, контрольно-ревізійна тощо. Контроль з боку представницьких органів місцевого самоврядування.


Спеціалізовані контрольні органи парламенту — Рахункова палата, Уповноважений Верховної Ради з прав людини — не обіймають весь обсяг діяльності відповідних об'єктів контролю. Так, компетенція Уповноваженого з прав людини не поширюється на права військовослужбовців, на стосунки у військових формуваннях України.


Спеціалізовані контрольні служби банку. Як уже зазначалося, в банку повинні бути сформовані і діяти органи спеціалізованого (професійного) контролю. Такими органами можуть бути перш за все: • служба внутрішнього контролю; • служба внутрішнього аудиту


До спеціалізованих контролюючих органів належать різні державні інспекції та служби, основним завданням яких є здійснення державного контролю в тій чи іншій сфері діяльності. Контрольні повноваження митних органів та їх посадових осіб закріплено в Митному кодексі України, положеннях про митну службу та її підрозділи, інших нормативних актах. Функції контролю за додержанням законодавства про податки та інші платежі в бюджет здійснює Державна податкова служба України.


Підприємство може перевіряти ціла низка державних контрольних (правоохоронних) органів. Їх настільки багато, що про своє щастя спілкуватися з ними керівник навіть не здогадується. І це не припущення. Ми подамо список основних контрольних та правоохоронних органів, які мають право проводити перевірки на підприємствах. З деякими підприємці починають своє спілкування ще на етапі створення та реєстрації компанії, продовжуючи регулярні стосунки протягом усього періоду її існування. /


Для спеціалізованих органів державної виконавчої влади по управлінню фінансами фінансова діяльність є основною. Що стосується органів місцевого самоврядування, то контрольні дії ДФІ торкаються їхньої фінансової діяльності лише тоді, коли це пов'язано з участю держави у формуванні доходів бюджетів органів місцевого самоврядування та їх фінансовою підтримкою.


До зовнішнього контролю належать і спеціалізовані органи контролю. У процесі реформування законодавства з питань контролю у сфері виконавчої влади значної уваги потребують органи спеціалізованого контролю, які діють у міністерствах, державних комітетах та інших органах виконавчої влади. По-перше, це контрольна діяльність в рамках всеохоплюючого режиму законності, підкорення законові, його вищій юридичній силі.


Тому ми віднесемо контрольні функції з боку Президента України, який має безпосереднє відношення в силу значних компетенційних преференцій (насамперед установчих і кадрових) щодо виконавчої влади, до адміністративного виду контролю. Контроль з боку Кабінету Міністрів України. КМУ як вищий орган виконавчої влади (ст. 113 Конституції) відіграє ключову роль у сучасній системі державного управління.


Контрольні функції органів виконавчої влади мають бути закріплені і в поточних підзаконних актах, а саме тоді, коли виникає потреба змінити контрольні повноваження. Гнучкість правового регулювання контрольної функції органів виконавчої влади, можливість попереднього, поточного та наступного проведення направлені на результативність здійснення. До зовнішнього контролю належать і спеціалізовані органи контролю.


Завдання і функції фінансово-господарського контролю. Способи контролю і система контрольних процедур: аудит, ревізія, судово-бухгалтерська експертиза - відмінності між ними. Права, обов’язки і відповідальність ревізорів. Джерела ревізії касових операцій.


Спеціалізовані контрольні органи парламенту — Рахункова палата, Уповноважений Верховної Ради з прав людини — не обіймають весь обсяг діяльності відповідних об'єктів контролю. Так, компетенція Уповноваженого з прав людини не поширюється на права військовослужбовців, на стосунки у військових формуваннях України. Завдання Рахункової палати обмежені виконанням видаткової частини Державного бюджету. ^ 58. Контроль з боку органів виконавчої влади.


Види контролю: За ознакою об'єктів контрольної діяльності контроль буває зовнішнім і внутрішнім. Зовнішній контроль - це контроль надвідомчий з боку виборних органів державної влади, спеціалізованих органів та громадськості за законністю в організаційно . -


Спеціалізовані органи контролю - Державний комітет України по стандартизації, метрології та сертифікації якості продукції (Держстандарт України), Державний . Контроль власника - внутрішньосистемний, внутрішньогосподарський. Організаційні форми економічного контролю в Україні показані на рис. 1.1. Рахункова палата Верховної Ради України, створена в відповідно з Конституцією України, є постійно діючим вищим органом державного фінансово-економічного контролю.


Спеціалізовані органи контролю - Державна митна служба України, Державна автомобільна інспекція, Державний пожежний нагляд, Державна санітарно-епідеміологічна служба України та ін. Організаційні форми економічного контролю в Україні подано на рис. 1.1. Система економічного контролю.


Контрольні запитання 1. Наведіть приклад показника якості товару або послуги. 2. Які існують методи оцінювання якості товару або послуги? Дайте короткий. 2. Регіональний – участь у стандартизації є відкритою для відповідних органів країн лише одного географічного або економічного регіону. 3. Національний – стандартизація здійснюється на рівні однієї конкретної країни.


Такими органами спеціалізованого контролю є переважно «відомчі» інспекції. Вони діють здебільшого при центральних органах виконавчої влади, але мають різні правові статуси, назви і коло повноважень. Важливою проблемою є діяльність спеціальних контрольних органів, які мають статус центральних органів виконавчої влади і наділені значними повноваженнями не лише у здійсненні контрольних функцій, а й у застосуванні визначених законами заходів примусу.


Централізований контроль – цілеспрямована діяльність спеціалізованих контрольних служб, особливістю якої є послідовний, спрямований на суб'єкт вплив "зверху до низу”. Централізований контроль базується на використанні суворих правил, інструкцій, жорстких нормативів, здебільшого йому властива закритість інформації.


Спеціалізовані контрольні органи парламенту — Рахункова палата, Уповноважений Верховної Ради з прав людини — не обіймають весь обсяг діяльності відповідних об'єктів контролю. Так, компетенція Уповноваженого з прав людини не поширюється на права військовослужбовців, на стосунки у військових формуваннях України. Завдання Рахункової палати обмежені виконанням видаткової частини Державного бюджету. ^ 58. Контроль з боку органів виконавчої влади.


Спеціалізовані контрольні органи парламенту — Рахункова палата, Уповноважений Верховної Ради з прав людини — не обіймають весь обсяг діяльності відповідних об'єктів контролю. Так, компетенція Уповноваженого з прав людини не поширюється на права військовослужбовців, на стосунки у військових формуваннях України.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

щекотка истории вк

экология южной америки

контрольна робота укр літ 11 клас розстріляне відродження відповіді