технологія як наука про майстерність
4. Класифікація педагогічних технологій. 1. Технологія як наука про майстерність. Суттєвою ознакою сучасних інноваційних процесів у сфері навчання і виховання є їх технологізація — неухильне дотримання змісту і послідовності етапів впровадження нововведень. Історично поняття «технологія» у значенні науки про майстерність виникло у зв'язку з технічним прогресом. Найбільш значущим воно є у виробничій діяльності, де технологія тлумачиться як сукупність знань про способи і засоби оброблення матеріалів, мистецтво володіння процесом. До основних ознак технології належить стандартизація, уніфіка.
Історично поняття «технологія» (грец. techne - мистецтво, майстерність і logos - слово, вчення) у значенні науки про майстерність виникло у зв'язку з технічним прогресом. Найзначущішим воно є у виробничій діяльності, де технологія тлумачиться як сукупність знань про способи і засоби оброблення матеріалів, мистецтво володіння процесом. До основних ознак технології належить стандартизація, уніфікація процесу, можливість його ефективного та економічного відтворення відповідно до заданих умов.
2.1. Технологія як наука про майстерність. 2.2. Історичні аспекти педагогічної технології. 2.3. Процес функціонування нових педагогічних технологій. Історично поняття “технологія ” ( грец. techne – мистецтво, майстерність і logos – слово, вчення) у значенні науки про майстерність виникло у зв’язку з технічним прогресом. Найзначущішим воно є у виробничій діяльності, де технологія трактується як сукупність знань про способи і засоби оброблення матеріалів, мистецтво володіння процесом. Провідним у будь-якій технології вважається детальне визначення кінцевого результату і точне його досягнення.
Педагогічна майстерність як освітня технологія в спадщині О. Музиченка. Поняття "технологія" (з грецької: techne - майстерність, мистецтво, logos - вчення, поняття) означає "науку, знання про майстерність" [Малафіїк, с. 308]. Педагогічну техноло. гію сучасні вчені розглядають як науку, що досліджує: найраціональніші шляхи навчання; систему способів, принципів і регуляторів, які застосовуються у навчанні; стратегію, алго. ритм дій педагога щодо організації педагогічної діяльності.
Технологія як наука про майстерність. Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 344. Тема нашей выпускной квалификационной работы -Динамика грамматической нормы русского литературного языка (флексии именительного падежа множественного числа существительных мужского рода). Проблематикой нашей работы является анализ вариативности окончаний у существительных мужского рода в именительном падеже множественного числа. Объектом исследования являются существительные мужского рода в именительном падеже множественного числа. Предмет исследования – вариативность окончаний у существительных мужского рода в.
Технологія як наука – це галузь знань про способи виробництва корисної для людини продукції та методи відбору з цих способів найбільш економічних і довершених відносно надання потрібних характеристик готовій продукції. Як практична діяльність, технологія виникла у стародавні часи. Збереглися рецепти виготовлення багатьох продуктів харчування – хліба, сиру, вина, пива квасу тощо. Технологічна наука, як самостійна галузь знань, почала формуватися з виникненням товарного виробництва і остаточно сформувалась в останній чверті 18 ст. Технологія харчових продуктів разом з технологією лікарських засо.
Технологія – від грецької techne – мистецтво, майстерність і Iоgоc – учіння. Термін «педагогічна технологія» - в буквальному перекладі означає вчення про педагогічне мистецтво, майстерність. Педагогічна (освітня) технологія – це система функціонування всіх компонентів педагогічного процесу, яка побудована на науковій освіті, запрограмована в час і в просторі і приводить до належних результатів. Педагогічна технологія функціонує як наука, що досліджує найраціональніші шляхи навчання, і як система способів, принципів і регуляторів, які застосовуються у навчанні, і як реальний процес навчання. Головне в педагогічній технології – розробка, деталізація інструментальних аспектів педагогічного процесу.
Технологія - це сукупність прийомів, що використовуються в будь-якій справі, майстерності, мистецтві (тлумачний словник). Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу (Б.Т.Лихачев). Таким чином, педагогічна технологія функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципи і регуляторів, вживаних в навчанні, і як реальний процес навчання. Основні якості сучасних педагогічних технологій Структура педагогічної технології.
Технологія як наука про майстерність. 2. Сутність і особливості педагогічної технології. 3. Класифікація педагогічних технологій. 6. Зязюн І.А. Основи педагогічної майстерності / Зязюн І.А.Під ред. І.Я.Зязюна. – К., 1997. – 394 с. 7. Зязюн І.А. Педагогічна майстерність. Підручник [для студ. вищ. пед. навч. закл.] – К.: Вища школа,2004. – 426 с. 8. Інноваційні педагогічні технології в практиці роботи загальноосвітніх навчальних закладів України [Текст]: інформац.-аналіт. довідник /М-во освіти і науки України, Ін-т інновац. технологій і змісту освіти; за заг. ред. Ю.І.Завалевського.– Суми: Антей,2007.– 199с.
• Технологія - це сукупність прийомів, застосовуваних у якому-небудь справі, майстерності, мистецтві (Тлумачний словник). • Педагогічна технологія - сукупність психолого-педагогічних установок, що визначають спеціальний набір і компонування форм, методів, способів, прийомів навчання, виховних засобів; вона є організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу (Б. Т. Лихачов). Таким чином, педагогічна технологія функціонує як науки, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання; в якості системи способів, принципів, застосовуваних у навчанні; в якості реального процесу навчання (Г. К. Селевко).
Отже, технологія — це знання, наука про майстерність. Перший і серйозний натяк на можливість існування педагогічної технології у сучасному її розумінні знаходимо ще у Я. Коменського. У своїй "Великій дидактиці" він писав: "Ми відважилися обіцяти Велику дидактику, тобто універсальне мистецтво учити всіх усьому. Структурними елементами технології як системи є: цілі навчання, психологічна закономірність засвоєння матеріалу, способи діяльності вчителя і способи діяльності учнів, нарешті, ступінь досягнення мети навчання. Системотвірним чинником цієї системи є цілі навчання, а основою, на якій конструюється вся ця система, і базовим елементом даної структури є психологічна закономірність засвоєння матеріалу.
Отже, «технологія» – це наука або вчення про майстерність. Дослідники освітніх технологій виявилися одностайними у з’ясуванні причин появи технологічних термінів взагалі та в освіті зокрема. Поняття «технологія» виникло у зв’язку з розвитком машинної промисловості, а згодом було застосовано щодо освітньої галузі через намагання ввести в навчально-виховний процес виробничі новації. Учені вважають, що в науковій літературі термін «технологія» з’явився у 1772 р. Проте є думки щодо іншої дати появи терміна. 5) освітня технологія як галузь науки або педагогічного знання чи наука3. Незважаючи на те, що наведені підходи до визначення терміна є численними, ними не вичерпується з’ясування сутності освітніх технологій.
Техноло́гія — наука («корпус знань») про способи (набір і послідовність операцій, їх режими) забезпечення потреб людства за допомогою (шляхом застосування) технічних засобів (знарядь праці). Термін «технологія» має декілька базисних значень. Технологія — сукупність методів (способів) виготовлення, видобутку, обробки або переробки та інших процесів, робіт і операцій, що змінюють стан сировини, матеріалів, напівфабрикатів чи виробів у процесі отримання продукції із заданими показниками якості. До складу.
Треба опановувати відповідні технології’’[ 4 ]. Слово ,, технологія ’’грецького походження й означає знання про майстерність. Технології в роботі учителя вже в ближчому майбутньому будуть визначати 80% його успіху, індивідуальна майстерність – тільки 20%. Поняття ,,педагогічна технологія’’ останнім часом дедалі більше. поширюється в науці й освіті. Його варіанти – ,,технологія навчання’’, ,, освітні технології’’, ,, технології в навчанні’’, ,, технології в освіті’’- широко використовуються в психолого-педагогічній літературі і мають понад 300 формулювань, залежно від того, як автори уявляють с.
Термін „технологія” означає знання про майстерність. Слово „технологія” грецького походження: „техно” – мистецтво, а „логос” - наука. Технологія – сукупність знань про способи і засоби здійснення відповідних процесів. Педагогічна технологія – організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу. Педагогічна технологія функціонує як наука, що досліджує найраціональніші шляхи навчання, як система способів, принципів та регулятивів, які застосовують у навчанні, і як реальний процес навчання. Процес становлення нової педагогічної технології охоплює такі етапи: P виникнення суспільної потреби
Технологія як наука про майстерність. Історичні аспекти педагогічної технології. Класифікація педагогічних технологій. Інноваційні технології розвитку сучасної освіти. Педагогічна технологія як дидактичне поняття. Застосування інтерактивних технологій у ВУЗі. Організація тренінгових занять для засвоєння студентами інтерактивних технологій.
Технологія майстерень. Майстерня - це інша форма організації навчального процесу. Ця незвичайна система навчання була розроблена французькими педагогами-представниками ЖФЕН - «Французької групи нової освіти». Спеціально організований педагогом-Майстром розвиваючий простір (життєві ситуації, в яких є всі необхідні умови для розвитку) дозволяє учням у колективному пошуку приходити до побудови («відкриття») знання, джерелом якого при традиційному навчанні є лише вчитель.
Поняття про технологію виховання. Пригадаємо, що слово "технологія" (від гр. techne - мистецтво, майстерність; logos - наука) означає систему запропонованих наукою засобів, способів і алгоритмів, застосування яких гарантує наперед визначені результати діяльності. Термін "технологія" у педагогіку ввів А. С. Макаренко. Він вважав, що справжній розвиток педагогічної науки пов'язаний із її здатністю "проектувати особистість", тобто чітко передбачати ті якості і властивості, які мають сформуватися у процесі виховання. Визначеність цілі дає можливість перейти до чі.
Технологія базується на науці. Усі сучасні виробництва основуються на технологіях. Саме наукові засади виховання підштовхнули останнім часом педагогів до пошуку оптимальних моделей або технології виховання. У вітчизняній та зарубіжній педагогіці зустрічаються поняття «освітня технологія», «педагогічна технологія», «технологія навчання (виховання, управління)». У зв’язку з цим правомірним є розмежування цих понять, оскільки кожне з них має свою ієрархію цілей, завдань, змісту. Об’єднують освітню, педагогічну технологію, а також технологію навчання (виховання, управління), актуальні для певного .
Коментарі
Дописати коментар