мова автора і мова персонажів у творі
Мова автора і мова персонажів. У художньому творі розрізняють мову автора і мову персонажів. Мова автора — це розповідь про явища, події, характери, вчинки персонажів, у ній є оцінка людей, фактів. Кожен талановитий письменник має свій мовний стиль, свої лексико-синтаксичні та інтонаційно-образні особливості. Ми говоримо: "мова Шевченка", "мова Франка", підкреслюючи особливості стилю письменника. Мова персонажів — засіб індивідуалізації. Вона зумовлена віком, освітою, професією, настроєм, темпераментом, культурою героя. Мова Возного, наприклад, з п'єси І. Котляревськог.
У творах літератури розрізняють мову автора і мову персонажів (мова кожної дійової особи своєрідна). Мова автора і мова дійових осіб відмінні, бо вони виконують у творі різні функції. Мова автора – це мова розповіді й опису, прямої храктеристики, авторських відступів, а також це мова ліричного героя ( в її особливостях, інтонаціях, емоційному забарвленні виразно виступає образ автора, виявляється його ставлення до дійсності). Мова автора характеризується індивідуальним стилем, який виявляється в особливостях манери автора, особливостях використання ним лексики народної мови, своєрідності образ.
(Мова автора — це мова оповідача в літературному творі.) 2. Особливості авторської мови. (Мова автора характеризується індивідуальним стилем, якому притаманна своєрідність лексики, образних висловів, синтаксичної побудови речень.) 3. Мова персонажів. (Це мова дійових осіб твору, яка, крім інших засобів, також характеризує героїв. Кожному персонажу властива своя лексика, фразеологізми, приказки тощо. Важливу роль відіграють діалоги і монологи.) Беру это сочинение! Похожие сочинения.
Язык автора — Это рассказ о явлениях, событиях. Характеры, поступки персонажей, в нём есть оценка людей, фактов. Язык персонажей — Средство индивидуализации персонажей, которое обуславливается возрастом, образованием, профессией, темпераментом и культурой героя. Украинского, к сожалению, я не знаю. Желаю удачи с переводом. спасибо большое! Новые вопросы в Литература.
У художньому творі розрізняють мову автора і мову персонажів. Мова автора -- це розповідь про явища, події, характери, вчинки персонажів, у ній є оцінка людей, фактів. Кожен талановитий письменник має свій мовний стиль, свої лексико-синтаксичні та інтонаційно-образні особливості. Ми говоримо: "мова Шевченка", "мова Франка", підкреслюючи особливості стилю письменника. Мова персонажів -- засіб індивідуалізації. Вона зумовлена віком, освітою, професією, настроєм, темпераментом, культурою героя. Мова Возного, наприклад, з п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка".
Увесь матеріал посібника поділено на блоки, кожний з яких містить декілька груп: теоретичні поняття, тест з п’яти завдань і завершується узагальнювальним тестом з 12 завдань за темами, поданими в блоці - Українська література - Перші кроки до ЗНО - Мова автора і мова персонажів - Основні поняття виразного читання - 5 клас.
Мета: продовжити вдосконалювати вміння і навички школярів щодо їх виразного читання, зокрема, тексту прозового твору (І. Франко «Фарбований Лис»); з’ясувати особливості виразності, її роль у сприйнятті змісту твору, характеристиці його героїв; розвивати творчі здібності учнів, культуру зв’язного мовлення, артистизм, пам’ять, логічне мислення, увагу; формувати кругозір; виховувати почуття поваги до художньої літератури, пізнавальний інтерес до навчальної діяльності; любов до творців української класики.
Мова автора і мова персонажів, українська література. Прекрасна річ потребує прекрасної оправи. Народна мудрість. • ритмічна (вона служить для фіксації наявного у творі ритму і може виникати не лише в кінці, а й у середині віршованого рядка. Ритмічна пауза застосовується під час читання будь-якого поетичного твору); • психологічна (йде від читця, вона не нав’язується текстові, але й не завжди диктується ним; передає єдність почуття, думки і волі; є результатом переживання, відчуття художнього твору). 7. Ставлення читця до твору. Слід навчити підлітків читати твір так, щоб за кожним реченням відчувалося їхнє емоційне ставлення до образів, картин, події, які вони уявляють собі та про які розповідає автор.
Мова автора і мова дійових осіб відмінні, бо вони виконують у творі неоднакову роль. Мова автора — це мова розповіді й опису, прямої характеристики, авторських відступів і ліричного героя. В її особливостях, інтонаціях, у тому чи іншому її емоційному забарвленні виразно виступає образ автора, виявляється його ставлення до дійсності. Розглянемо для прикладу деякі місця з роману О. Гончара „Прапороносці”. Мова персонажів у творі в більшій чи меншій мірі відмінна від мови самого автора. Адже мова персонажів є важливим засобом їх характеристики, засобом типізації й індивідуалізації. За допомогою мови персонажі спілкуються, висловлюють свої думки, переживання, почуття, прагнення.
Мова дійових осіб і мова автора в тексті часто переплітаються, чергуються, тісно пов'язуються між собою, становлячи єдине ціле — художній твір. У казці «Фарбований Лис» автор, Іван Франко, розповідає про життя та походеньки головного героя — Лиса Микити. Але й сам Лис Микита своїми висловлюваннями та міркуваннями всебічно характеризує себе. Мова персонажів — це висловлювання героїв твору. 1. Про що ми дізнаємося з мови автора, про що — з мови дійових осіб? Доведіть свою думку на прикладі уривка з казки Івана Франка «Фарбований Лис» від слів: «Став мій Лис, оглядає те чудовище.» до слів «Пішли дні за днями». В уривку розмежуйте мову автора і мову персонажів.
Питання мови — центральна проблема твору. Тому не дивно, що основну характеристику персонажів ми отримуємо саме через їхнє мовлення, а не портретний опис. Мова кожного героя особлива й вирізняється серед інших, виражає його ставлення до українізації й всього українського. Головним персонажем твору є Мина Мазайло — міщанин, що хоче змінити своє прізвище. «Серцем передчуваю, що українізація — це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця й не давати мені ходи на вищі посади» - виражає своє відношення до українізації Мина. Його мова простонародна, він повсякчас намагається недоречн.
Мовна особистість – це особистість, що виражена у мові (текстах) й через мову; вона являє собою поглиблення, розвиток та насичення додатковим смислом поняття особистості взагалі. Дискурс Моуза Герцога, головного персонажа однойменного роману відомого американського письменника Сола Беллоу, є цікавим з багатьох причин. У концептуальній картині світу персонажа важливу роль виді грають абстрактні концепти ‘death’, ‘truth’, ‘sense of life’, ‘self’. Взагалі, когнітивна система Герцога має дуже високий ступінь абстракції. При вивченні мови художнього твору образ автора виступає одиницею визначення стилю письменника.
Мова персонажів подається в діалогічній формі: репліки дійових осіб чергуються, а перед ними стоять тире. У мові персонажів переважає знак оклику (часто використовується знак питання). Мову персонажів потрібно читати емоційно, вживатися в образ героя, а репліки персонажів, використовуючи основні засоби декламації. Мова автора менш емоційна, це помітно й за змістом, і за використанням розділових знаків у кінці речень. Мова автора – слова оповідача, який загально розказує про розвиток події, вони менш емоційні, стриманіші, в кінці речення вживається крапка або три крапки. 5. Які казки вам більше.
Мета: Навчальна: ознайомити учнів із головними та другорядними персонажами казки; розвивати вміння усно характеризувати головного героя, визначити риси його характеру; формувати уявлення про дійових осіб, мову персонажів і мову автора в художньому творі; розкрити особливості мови персонажів казки Івана Франка «Фарбований Лис». Виховна: сприяти осмисленню негативних рис.
Отже, в художньому творі існують дві основні сфери: мова автора і мова персонажів. Між ними є перехідні типи, що поєднують обидві названі сфери: невласне-авторська розповідь, невласне-пряма мова і оповідь. У творах з об'єктивним авторським розповіддю, перш за все в драматургії, де нейтрально-безособове оповідання, здається, усуває образ автора, - авторська позиція проявляється в самому виборі матеріалу, в способах його подачі, в деталях зображення, в підтексті (повість А. Чехова " В яру "). У тих творах, де розповідь ведеться від імені учасника описуваних подій, ідейно-філософська і моральна позиції автора можуть не збігатися з оцінками оповідача (Ф. Достоєвський, "Лагідна").
Мова автора. У розкритті ідейних поглядів письменника, у творенні художніх образів велика роль належить, насамперед, ав- торській мові. Митець, описуючи героїв, їхні вчинки, вияв- ляє своє ставлення до них, освітлює героя певним за- барвленням — позитивного або негативного характеру; роз- криває перед читачем свою авторську оцінку тих якостей, що типізовані в даному образі. Авторська мова в художньому творі є могутнім засо- бом як типізації, так і індивідуалізації героя. Простежимо за окремими сценами з роману А. В. Головка «Бур'ян», подивимося, як в авторській мові оцінюються герої. У мовній характеристиці героя важливим є не лише те, що говорить персонаж, а й те, як він говорить.
Мова автора — це мова оповідача в художньому творі. Наприклад, казка «Фарбований Лис» починається словами оповідача: Жив собі в однім лісі Лис Микита, хитрий-прехитрий. Мова персонажів — це мова дійових осіб твору. Вона передає їхні почуття, думки, допомагає зрозуміти характери. Наведи приклади мови автора і мови персонажів у прочитаних творах. Попередня. Сторінка.
Коментарі
Дописати коментар