технологія ситуативного моделювання на уроках української мови
учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель. Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області. Директор: Діденко Зоя Василівна. Провідна педагогічна ідея досвіду: Технологія ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою включення учня в гру. Ігрова модель навчання покликана реалізувати комплекс цілей: забезпечення контролю виведення емоцій; надання дитині можливості самовизначення; надихання і допомога розвитку творчої уяви; надання можливості зростання навичок співробітництва в соціальному аспекті та можливості висловлювати власні думки.
Технології ситуативного моделювання. Імітаційні ігри називають процедури з виконанням певних простих, відомих дій, які відтворюють, імітують будь -які явища навколишньої дійсності.Учасники імітації реагують на конкретну ситуацію в рамках заданої програми, чітко виконуючи інструкцію, наприклад проводячи дослід. Імітаційні ігри розвивають уяву та навички критичного мислення, сприяють застосуванню на практиці вміння вирішувати проблеми. Симуляції - це створені вчителям ситуації, під час яких учні копіюють у спрощеному вигляді процедури, повязані з діяльністю суспільних інститутів, які існують у с.
Презентація на урок Портфоліо скачати. Технології ситуативного моделювання Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” ). Слайд № 15. Технології опрацювання дискусійних питань - “Метод “Прес”; - “Займи позицію”; - “Зміни позицію”; - “Дискусія”. Рекомендації щодо використання інтерактивних технологій на уроках української мови для вчителів 1. Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відійти від шаблонів. 2. Навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості. 3. Поєднувати репродуктивну і пошукову діяльність для забезпечення ефективності навчання.
Технології ситуативного моделювання. Модель навчання у грі — це побудова навчального процесу за допомогою включення учня у гру (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). У західній дидактиці поступово відходять від терміна «гра», який асоціюється з розвагами, і вживають поняття «симуляція, імітація» тощо. Ігрова модель навчання покликана реалізовувати забезпечення контролю виведення емоцій; надання дитині можливості самовизначення; надихання і допомога розвитку творчої уяви; надання можливості зростання навичок співробітництва в соціальному аспекті; надання можливості висловлювати сво.
Впровадження інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури. Номінація «Навчально – методичний посібник». Левицька Лариса Василівна, учитель української мови та літератури. «спеціаліст вищої категорії». тел. (067)4313194. м. Вінниця. 2015. Автор-упорядник Левицька Лариса Василівна, учитель української мови та літератури закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 Вінницької міської ради». Левицька Лариса Василівна «Впровадження інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури». Методичний посібник / – Вінниця: 2015. 112 с. Рецензенти
Технології ситуативного моделювання. Я погоджуюсь із думкою відомого педагога Ш.Амонашвілі: "Дітей треба вчити не граючи, а серйозно, з почуттям відповідальності. Учитель має так добре і мистецьки виконувати роль, щоб діти забули про свою потребу в грі." . Отже, використовуючи інтерактивні технології на всіх етапах уроку, я впевнено можу сказати, що, дійсно, інтерактивні вправи сприяють постійній активній взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання, де мої учені разом зі мною є рівноправними, рівнозначними суб’єктами процесу та розуміють, що вони роблять.
на уроках української мови та літератури. Одноманітність у роботі. стомлює не лише учня, але й учителя. -інтерактивні технології колективно-групового навчання; -технології ситуативного моделювання; -технології опрацювання дискусійних питань. Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації навчальної діяльності залишається урок, який має бути ефективним (досягнути поставленої мети) і оптимальним за структурою.
2.3. технології ситуативного моделювання …………. 2.4. опрацювання дискусійних питань ….. 5.1. українська мова …. 5.2. навчання грамоти …. Аналіз сучасної педагогічної літератури свідчить, що зміни неможливі без застосування на уроках інтерактивних технологій, які грунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обміні думками тощо. Потребує зміни і режисура уроку. Важливо, щоб на ньому учні не тільки слухали розповідь учителя, а й співпрацювали з ним, висловлювали свої думки, ділилися інформацією.
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ: Відповідно до вимог Державного стандарту середньої загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей учнів. Учитель середніх та старших класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, і вважається доцільно використовувати інтерактивні технології.
Технології ситуативного моделювання. Модель навчання у грі - це побудова навчального процесу за допомогою включення учня в гру. Використання гри в навчальному процесі завжди стикається з протиріччям: навчання є завжди процесом цілеспрямованим, а гра за своєю природою має невизначений результат (інтригу). Учням надається максимальна свобода інтелектуальної діяльності, яка обмежується лише означуваними правилами гри. Учні самі обирають власну роль у грі, висуваючи припущення про ймовірний розвиток подій, створюють проблемну ситуацію, шукають шляхи її розв'язання, беручи на себе відповідальність на обране рішення. Вчитель в ігровій моделі виступає як: інструктор, суддя, тренер, головуючий, ведучий.
Технології ситуативного моделювання (за О.І.Пометун, Л.В.Пироженко). Модель навчання у грі — це побудова навчального процесу за допомогою включення учня у гру (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). Використання гри в навчальному процесі завжди стикається з протиріччям: навчання є завжди процесом цілеспрямованим, а гра за своєю природою має невизначений результат (інтригу). Тому завдання педагога при застосуванні гри у навчанні полягає у підпорядкуванні гри визначеній дидактичній меті. Арсенал інтерактивних ігор досить великий, але найбільш поширеними з них є моделюючі. Кожна така гра відбувається за схемою. Учні «вводяться» в ситуацію, на основі якої вони отримують ігрове завдання.
Технологія ситуативного моделювання включає систему методів, які направлені не на повідомлення знань, їхнє запам'ятовування і відтворення, а спрямовані на організацію студентів для самостійного здобування знань, навичок, умінь у процесі активної пізнавальної діяльності. Це інтерактивні технології побудови інноваційного навчального процесу, за допомогою включення студентів у навчальні ігри. Технологія ситуативного моделювання дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності спеціалістів.
Класифікація інтерактивних технологій кооперативне навчання; колективно-групове навчання; технології ситуативного моделювання; технології опрацювання дискусійних питань. Інтерактивні методи превентивні інтеракції (тренінг, консультації); імітаційні (інсценування, ділові ігри, диспут, «мозковий штурм» та ін.); неімітаційні (проблемна лекція, конференція, практикум тощо). Відстрочена загадка На початку уроку вчитель дає загадку (або маловідомий і дивний факт), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом. Дивуй! . Приклад 1. Українська мова Слово «зв’язок» треба писати без апострофа, тому що в ньому вжито два приголосні підряд.
+2.3. Технології ситуативного моделювання. + Модель навчання у грі — це побудова навчального процесу за допомогою включення учня у гру (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). + + Симуляції або імітаційні ігри. + Імітаціями (імітаційними іграми) називають процедури з виконанням певних простих відомих дій, які відтворюють, імітують будь-які явища навколишньої дійсності. Учасники імітації реагують на конкретну ситуацію в рамках заданої програми, чітко виконуючи інструкцію, наприклад проводячи дослід. Як правило, вихователь надає під час імітації чіткі поопераційні інструкції. + + Діти.
Коментарі
Дописати коментар