технологія кооперативного навчання у початковій школі
Інтерактивні технології кооперативного (групового) навчання на уроках в початковій школі. Завантажити презентацію. Презентація по слайдам: Слайд 1. ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ КООПЕРАТИВНОГО (ГРУПОВОГО) НАВЧАННЯ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ Творча робота вчителя 3 класу Соколової Н.І. Слайд 2. ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ – зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, яка ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптивних можливостей особистості. Слайд 3. ПРАВИЛА РОБОТИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ 1.Намагайтеся ніколи не застосо.
Технології кооперативного навчання. Кооперативне навчання – це форма організації навчання в малих групах учнів, об’єднаних спільною навчальною метою. Щоб учні в малій групі працювали в режимі співробітництва, необхідні: - позитивна взаємозалежність – зусилля кожного члена групи потрібні для успіху всієї групи, тільки завдяки зусиллю кожного може бути виконане спільне завдання
Технології кооперативного навчання. Робота в парах- учні працюють в парах, виконуючи завдання.Парна робота вимагає обміну думками і дозволяє швидко виконати вправи, які в звичайних умовах є часомісткими або неможливими (обговорити подію, твір, взагалі інформацію, вивести підсумок уроку, події тощо). Після цього один з партнерів доповідає перед класом про результати. Ротаційні (змінні) трійки. Діяльність учнів у цьому разі подібна до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу й обговоренню нового матеріалу з метою осмислення, засвоєння, закріплення.
ПРАВИЛА РОБОТИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ 1.Намагайтеся ніколи не застосовувати слово розподілятись. Пам΄ятайте, учні ОБ ЄДНУЮТЬСЯ! 2.Усе, що пропонують учні, має бути прийнятне й обговорене. 3.Не слід казати їм, що це правильна або неправильна відповідь, треба лише допомогти опрацювати інформацію і прийняти власні рішення. 4. Спостерігайте, щоб ніхто з учнів не залишався поза обговоренням. 5.Рішення учнів повинні сприйматися серйозно. 6. Найефективнішою кількістю учнів у групі буде не більше 5-6 осіб.
Інтерактивні технології кооперативного навчання робота в парах; Ця технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі у малих групах. Її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети. За умов парної роботи всі учні отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити, висловлюватись. – Х.: Видавнича група «Основа», 2005. – 176 с. 9. Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології критичного мислення//Упор. Г.О. Ярош, Н.М. Седова.
До технологій кооперативного навчання належать такі інтерактивні технології, як: робота в парах, ротаційні (змінні) трійки . Вона дуже ефективна на початкових етапах навчання. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватися. Робота в парах дає учням час поміркувати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом.
Ця технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі у малих групах. Її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети. За умов парної роботи всі діти в класі отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити, висловлюватись. Ще один варіант кооперативного навчання, що є похідним від парної роботи, ефективний для розвитку навичок спілкування в групі вмінь переконувати та вести дискусію. Карусель. Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань. Робота в малих групах.
Фундамент, що закладається в початковій школі, дає або не дає можливості оволодівати новими знаннями на наступних ступенях освіти. Для вищих педагогічних закладів вирішення завдання реформування освіти полягає в створенні моделі вчителя (визначення складових підготовки) і створення технології реалізації цієї моделі. Яким повинен бути вчитель і як підготувати такого вчителя? Таке формулювання завдань не є новим. Технології кооперативного навчання. Групова (кооперативна) робота студентів організовується на практичних, семінарських та лабораторних заняттях.
Кооперативне навчання базується на так званій “позитивній взаємозалежності”, коли успіх можливий лише за умови взаємодії одне з одним. Співпрацюючи в малих групах, учні й учениці омовлюють думки, аргументують свій погляд, дивляться на поставлену проблему під різними кутами, вчаться сприймати інакшість. Раді до національного старту Нової української школи і початку навчального року поділитися простими і перевіреними стратегіями співпраці, які підвищують зацікавленість у навчанні, зменшують розрив в успішності учнівства, покращують взаємини між ними, створюють атмосферу доброти та турботи в класі. Навчання через співпрацю (кооперативне навчання), ґрунтується на кількох важливих концептах. Команди.
Кооперативне вчення, також кооперативне навчання (нім. Kooperatives Lernen) — метод навчання учнів, що оснований на співробітництві учнів у групах. При такому підході учні досягають успіхів у навчанні, лише за умови ефективної взаємодії між собою. При використанні методів кооперативного навчання учні зіштовхуються з необхідністю вербалізації своїх думок і аргументації своїх висловлювань. Вони вчаться дивитися на поставлену проблему з іншої точки зору та працювати з думками, які часто розходяться зі.
Кооперативний (кооперированное) навчання. Спрощено технології кооперативного ( кооперованого) навчання (cooperative learning) можна витлумачити як об'єднання зусиль учнів і педагогів для більш швидкого і ефективного досягнення поставлених цілей. Як відомо, цілі бувають індивідуальні і загальні для всіх: саме для досягнення спільної мети учні кооперуються між собою, об'єднують зусилля, що в кінцевому рахунку призводить до прискорення і полегшення навчання. Коопероване навчання здійснюється в спеціально створених підгрупах, які виділяються в класі. Основою для виділення підгруп служить.
До технологій кооперативного навчання належать такі інтерактивні технології, як: робота в парах, ротаційні (змінні) трійки, два-чотири -всі разом, карусель, робота в малих групах, акваріум. Їх можна ефективно використовувати як на уроках засвоєння, так і на уроках застосування знань, умінь і навичок. Це може відбуватись одразу ж після викладу вчителем нового матеріалу, замість опитування, на спеціальному уроці, присвяченому застосуванню знань, умінь і навичок, або бути частиною узагальнювального уроку. Вона дуже ефективна на початкових етапах навчання. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватися.
Технології кооперативного навчання. «Робота в парах». Ця технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі в малих групах. Її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети. За умов парної роботи всі діти в класі отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити, висловлюватись.
Технології кооперативного навчання. 1. Карусель. Це варіант кооперативного навчання, при якому одночасно залучаються в роботу всі учасники навчального процесу. При цьому відбувається активне спілкування та обговорення проблеми між усіма учнями класу. Цю технологію варто застосовувати для: - Збирання інформації з будь-якої теми; - Інтенсивної перевірки обсягу та глибини знань; - Розвитку вміння аргументувати свою позицію. Клас об'єднується у кілька бригад (залежить від кількості проблем, що будуть вирішуватися). Кожна з них обирає бригадира, який відповідає за збір інформації. Групи отриму.
+9.1.Технології кооперативного навчання. + Парна і групова робота організовується як на уроках засвоєння, так і на уроках застосування знань, умінь і навичок. Це може відбуватися одразу ж після викладу вчителем нового матеріалу, на початку нового уроку замість опитування, на спеціальному уроці, присвяченому застосуванню знань, умінь та навичок, або бути частиною повторювально-узагальнюючого уроку. + Робота в парах. + Технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі у малих групах. ЇЇ можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення.
Розглянуто декілька базових технологій кооперативного навчання. У Національній доктрині розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті відзначено, що суспільство без високого рівня освіти не має майбутнього. Одним з пріоритетних напрямів є підготовка висококваліфікованих педагогічних кадрів, здатних до використання новітніх технологій та методик подачі знань. Так, аналіз сучасних вітчизняних досліджень в сфері професійної підготовки майбутніх вчителів у роботах Л.Я.Зязюна, В.О. Сластьоніна, О.О. Сухомлинської, Ю.І.Пассова, О.А.Дубасенюк, С.С. Вітвицької, Н.В. Кузьміної, Н.Н.Тарасевича та інших, дозв.
Педагогічні технології інтерактивного навчання. 1. Типи навчання, їх позитивні сторони та недоліки. 2. З історії виникнення інтерактивних технологій. 3. Поєднання різних типів навчання, критерії їх порівняння. 4. Методичні рекомендації до застосування інтерактивних технологій навчання. 5. Кооперативне навчання. Такі підходи до навчання не є зовсім новими для української школи. Частково вони використовувались ще в перші десятиріччя минулого століття й були поширені в педагогіці та практиці української школи в 20-ті роки - за часів масштабного реформування шкільної освіти. Перший і найважливіший елемент при структуруванні кооперативного навчання – позитивна взаємозалежність.
Навчання відбувається шляхом взаємодій всіх, хто навчається. Це спілкування (колективне, кооперативне, навчання у співпраці), у якому і вчитель, і учні є суб'єктами. Учитель виступає лише в ролі координатора, організатора процесу навчання. Інтерактивне навчання найбільше відповідає особистісно- орієнтованому підходу до навчання. Технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів, вона дає час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння вести дискусію й переконувати співрозмовника. “Карусель”.
Технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання студентів роботі у малих групах. Її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі студенти отримують можливість говорити, висловлюватись. Ротаційні (змінювані) трійки. Діяльність студентів є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговорюванню нового матеріалу з метою його осмислення, закріплення та засвоєння, але втрьох. Згодом учасники трійок змінюються, що також дозволяє їм більше спілкуватися. Два-чотири – всі разом (динамічна пара).
Сидоренко В. Технологія кооперативного навчання в процесі формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів (дидактичний інструментарій) / В. Сидоренко // Українська мова і література в школі наук.-метод. журнал. – Київ, 2014. – № 8. – С. 8-15. Технологія кооперативного навчання в процесі Формування комунікативної. Виклад основного матеріалу дослідження. Кооперація (синоніми співробітництво, співпраця) – це особлива форма організації праці, за якої різні люди, колективи та ін. разом беруть участь у тому самому чи кількох пов’язаних між собою процесах (Словник синонімів української мови: В 2 т. / А.А. Бурячок, Г.М. Гнатюк та ін.
Коментарі
Дописати коментар